Flyers kunnen op de meest uiteenlopende manieren en in allerlei formaten bedrukt worden. Je ziet ze tegenwoordig overal. Om je flyer eruit te laten springen, moet het een opvallend design hebben. De bedoeling van een flyer is dat het bij mensen blijft hangen en dat ze indien gewenst overgaan tot actie. Lees verder voor een aantal tips.
Flyers hebben als doel iemand kennis te laten maken met jouw product, dienst of website. Flyers worden grootschalig verspreid op verschillende plaatsen. Een grote valkuil bij deze manier van verspreiding is dat mensen het persoonlijke contact missen. Een tip is daarom proberen ervoor te zorgen dat jouw flyers zo persoonlijk mogelijk zijn. Houd hier rekening mee bij het drukken van flyers. Het is daarnaast erg waardevol om van te voren goed te bedenken welke doelgroep je wilt bereiken en waar je deze het beste kunt bereiken. Ga de flyers bijvoorbeeld niet verspreiden op een plek waar mensen haast hebben. Weten klanten al van jouw product of dienst? Dan kun je nog een flyer inzetten. Het doel van deze flyer is verdere promotie. Een voorbeeld is de flyer meesturen met een bestelling. Als hier leuke kortingsacties op staan, kan dat vaak erg effectief zijn. Hopelijk stimuleert dit de tweede aankoop.
Wil jij veel informatie delen met je klant? Dan is een serie flyers met deze informatie een goed idee. Een voorbeeld hiervan zijn styling tips bij een flyer voor een kledingwinkel. Je kunt ook kiezen voor een originele vorm, zoals een fleshanger of deurhanger. Het laatste idee is loyaliteit verkrijgen door spaarkaart toe te voegen.
Ben je overtuigd door bovenstaande ideeën? Kijk dan snel verder voor verschillende webshops waar dit mogelijk is.
Terug naar overzicht