Folder verspreiden
Het verspreiden van een folder is een effectieve marketingtechniek. In dit digitale tijdperk wordt deze techniek wellicht een beetje verwaarloosd. Want waarom zou je iets laten drukken en vervolgens handmatig verspreiden als je met een klik op de knop precies hetzelfde naar de mensen kan sturen? Omdat het opvalt! Mensen brengen steeds meer tijd thuis door en ze worden overspoeld met e-mails. Een gedrukte folder kan daarom een aangename afleiding bieden.
Doel van folder verspreiding
We bedoelen hier niet mee dat je e-mails volledig moet afschaffen en alles op de verspreiding van folders moet gooien, in tegendeel zelfs! Het gebruik van meerdere mediakanalen versterkt juist het effect. Profiteer daarom van de kracht van herhaling. Het doel van folder verspreiding is om mensen bewust te maken van jou en je merk, je dienst of product, of zelfs je website. Folders zijn tastbaar. Met een opvallende look en een duidelijke boodschap zorg je ervoor dat jouw folder opvalt en dat mensen deze niet zomaar vergeten. Wil je zeker zijn dat mensen jouw folder te zien krijgen? Kies dan voor huis-aan-huisverspreiding.
Voordelen van folder verspreiding
Het verspreiden van folders heeft dan ook verschillende voordelen. Om jou te overtuigen van de kracht van de reclame folder hebben we ze hier op een rijtje gezet;
-
Naamsbekendheid
Je folder zorgt niet alleen voor naamsbekendheid maar ook voor herkenbaarheid. Door middel van jouw folder kunnen mensen kennis maken met jou, je product of dienst en je website.
-
Overal te verspreiden
Folders kun je overal verspreiden. En hiermee bedoelen we niet alleen op verschillende plaatsen zoals de straat, een winkelcentrum of het station (we raden echter niet aan folders te verspreiden waar mensen het druk hebben). Ook kun je hiermee kiezen voor specifieke geografische segmentatie. Met andere woorden; weet jij waar je doelgroep woont? Lever dan alleen in die gebieden je folder door middel van huis-aan-huisverspreiding.
-
Relatief goedkoop
Het laten drukken van folders in relatief goedkoop maar ook verspreiding kun je op verschillende goedkopere manieren realiseren. Een handige tool dus als jou budget niet al te groot is.
-
Specifiek targeten
Weet jij precies wie je doelgroep is en wie je wilt bereiken? Dan kun je met het verspreiden van folders specifiek targeten. Op die manier realiseer jij een zo hoog mogelijke conversie. Als je folders immers alleen mensen bereikt die hier geen interesse hebben zul je niet ver komen.
-
Creatief
Bij het creëren van een folder kun je creativiteit op de vrije loop laten. Zo lang de boodschap en het design relevant zijn en bij je doelgroep passen zijn er vrijwel geen beperkingen.
Terug naar overzicht